Kunne du også givet et hurtigt svar på: hvem det gør en positiv forskel for og hvordan? Svaret på disse spørgsmål er essensen i en stærk fortælling om din virksomhed, der kobler strategi og kommunikationen tæt sammen og understøtter jeres forretningsmæssige mål direkte.
Det er essentielt for alle i din virksomhed at have et klart billede af, hvem virksomheden er, og hvordan den gør en værdifuld forskel for kunderne. Hermed skabes et stærkt fundament for, at alle arbejder i samme retning.
Et stærkt fælles ståsted og fortælling viser også retningen for den strategiske kommunikation både internt og eksternt. Det er også herfra, der tages udgangspunkt, når de gode historier i din virksomhed skal identificeres og fortælles højt.
Hermed skabes basis for kontinuerlig kommunikation med en rød tråd, som understøtter jeres strategi. Alt sammen noget jeg ser en meget positiv effekt af hos mine kunder både i relation til deres potentielle, nuværende kunder og medarbejdere.
Det handler om at vide, hvad man er god til og turde stå på mål for det. Herefter at lade medarbejdere og kunder være med til at fortælle historierne, fordi de også har en betydning, er vedkommende og skaber værdi for dem. Det giver troværdig og værdiskabende kommunikation i øjenhøjde.
Men step 1 er kort og præcist at kunne svare på – hvad er din virksomhed bedst til?