Den interne kommunikation står midt i store forandringer. Med den digitale udvikling er kanaludvalget steget voldsomt. Hvilke kanaler vælger I? Har I spurgt jeres medarbejdere, hvor I bedst får budskabet frem til dem?
I den eksterne kommunikation har vi ofte stor fokus på målgruppen – og hvor/hvordan, vi kan kommunikere med størst effekt. Det samme gælder ikke altid på det interne område.
Den interne kommunikation foregår i mange virksomheder via de traditionelle kanaler som intranet, mails og infomøder. Det er der afgjort meget godt i. Ofte kan de kanaler også med fordel suppleres/erstattes med andre kanaler.
Spørg målgruppen (= jeres medarbejdere) og få et klart overblik over, hvilke ”kanaler”, de allerede er på. Så kan I (også) møde dem der og give jeres budskab større effekt. Naturligvis i respekt for privatlivets fred.
Kanaludvalget er stort og omfatter også Teams, Yammer, LinkedIn, Instagram og Facebook. Medier som giver store muligheder for inddragelse og dermed større opmærksomhed, ejerskab og effekt.
Samtidigt skal vi ikke glemme…
Den nærmeste leder er fortsat en af de stærkeste kanaler til medarbejderne.
Hvor kommunikerer I til jeres medarbejdere?
Sidder I forgæves og venter på, at de læser og reagerer på jeres opslag?
Tjek det ud nu 😊