Vi bevæger os fortsat i ukendt terræn. De fleste er tilbage på arbejde, men vi ved fortsat ikke, hvordan Covid-19 vil påvirke den fremtidige udvikling. Vi vil med stor sikkerhed tage mere hjemmearbejde, øget brug af håndsprit og nye læreformer i skolerne med os – sammen med mindre tolerance overfor dem, som ikke udviser den forventede ordentlighed i handling og kommunikation.
I den virkelighed skal de danske virksomheder nu agere. Vi ved, verden ikke er den samme og skal udstikke kursen herfra. Synlig og ordentlig kommunikationen kan vi ikke undvære. Det er med til at skabe tryghed og handlekraft.
Kravene til det nære og til at udvise samfundssind og ordentlighed vil træde endnu tydeligere frem. Den enkelte virksomhed bliver målt og vejet. Kunderne vil have brands, som de kan stole på. Det er ikke nok at have store målsætninger – der skal handling til.
Her vil de virksomheder, som holder og har holdt fast i ordentligheden – også i kommunikationen – stå godt rustet. En ordentlighed som bunder i reelle og sunde værdier og en sund kultur, som omsættes til handling. Uanset udgangspunktet vil den gode og interessante kommunikation altid starte netop der.