Loyale medarbejdere og kunder er vigtige elementer hos nutidens succesfulde små og mellemstore virksomheder. Loyaliteten tager ofte udgangspunkt i en oplevelse af, at ejere og ledelse har hjertet med på arbejde, har klare meninger og værdier, som de tør stå ved, lever ud fra og står på mål for.
Det er ikke nok at have fokus på værdiskabende produktfordele, øget produktivitet, vækst og kantineordning. Både kunder og medarbejder vil kunne ”mærke” menneskene bag (= jer som ejere og ledere).
Den gode og interessante kommunikation starter der, hvor du tør stå på mål for det, din virksomhed kan og mener – og lader medarbejdere og kunder være med til at fortælle historierne, fordi det også har en betydning og er vedkommende for dem.
Derfor er hjertet og dit ”why” for at gå på arbejde også en vigtig del af jeres interne og eksterne kommunikation, når den skal give mening og have effekt. Så derfor…
Tag hjertet med på arbejde – det får det bedre af at blive brugt.