Branchen, nuværende og potentielle medarbejdere og kunder, leverandører, lokalsamfundet og pressen. Målgrupperne kan være mange og budskaberne opfattes forskellige, når en virksomhed udsender en pressemeddelelse.

Et godt eksempel herpå er Vink Plast i Randers, som netop, i samarbejde med Cogni2, har udsendt en nyhed om, at virksomheden udvider med 3.000 kvadratmeter produktions- og lagerkapacitet.

Nyheden er interessant for flere målgrupper. For det første er det er godt for lokalområdet og medarbejderne, at Vink Plast prioriterer at fastholde og udbygge antallet af arbejdspladser i Randers. Det giver en naturlig interesse hos de lokale medier for nyheden.

For det andet er det interessant for både nuværende og potentielle kunder, at det går godt hos Vink Plast, og at de prioriterer at styrke organisationen og dermed samarbejdet med kunderne ved at samle alle aktiviteter på én adresse. Det kan bekræfte mange kunder i, at de har valgt den rette samarbejdspartner. Det gør nyheden interessant for branchemedier samt erhvervssektioner.

For det tredje er nyheden også interessant for leverandører og den øvrige branche (herunder konkurrenter). For leverandørerne er det også en positiv bekræftelse af, at de har en god kunde som har et potentiale. For konkurrenterne er det vigtig information også at have fingeren på pulsen i forhold til de øvrige leverandører i branchen.

Alle målgrupper og vinkler skal derfor tages med i betragtning, når nyheden udarbejdes og medier udvælges.

Se udvalgt omtale

Randers Amtsavis

Metal Supply